Орієнтуючись у майбутньому вищої економічної освіти: досвід семінару на кафедрі економіки УНУС
Здійснюючи значний крок у вирішенні проблеми розвитку вищої економічної освіти, кафедра економіки Уманського національного університету садівництва провела фундаментальний науково-дискусійний семінар під назвою «Вища економічна освіта: стан, виклики, перспективи». Цей захід об’єднав науковців для аналізу та дискусії над важливими аспектами, які впливають на вищу освіту в Україні та на міжнародному рівні.
Семінар відкрився критичною презентацією на тему «Основні проблеми та тенденції розвитку вищої освіти в Україні», яку презентувати гарант першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, к.е.н., доцент Оксана ФРОТЕР і гарант другого рівня вищої освіти (магістр), к.е.н., доцент Алла РЕВУЦЬКА. Дана доповідь розкрила актуальні проблеми української вищої освіти, акцентуючи на необхідності пристосування до динамічно змінюваного економічного контексту і технологічного розвитку. Обговорення також включало аналіз трендів, які впливають на майбутнє вищої освіти.
Глибокий аналіз теми «Підготовка докторів філософії: світовий досвід та проблеми української практики» представив гарант третього (освітньо-наукового) рівня вищої, д.е.н., професор Руслан МУДРАК. У презентації було зіставлено світові стандарти та практики підготовки докторів філософії з унікальними викликами, з якими зіштовхуються українські заклади. Доповідь викликала дискусію про те, як привести українські програми у відповідність до міжнародних стандартів, забезпечивши при цьому високу якість досліджень і академічних результатів.
Глобальну перспективу було розглянуто під час доповіді «Світовий досвід функціонування вищої економічної освіти», яку представила к.е.н., доцент Віра КОСТЮК. Дана доповідь запропонувала розуміння того, як різні країни управляють та структурують свої системи економічної освіти, надаючи цінні уроки та моделі, які можуть бути адаптовані до українського контексту.
Особливо змістовною була презентація «Перспективи та застороги грантової моделі фінансування здобуття вищої освіти», яку висвітлила к.е.н., доцент Людмила СМОЛІЙ. Доповідь була присвячена альтернативним моделям фінансування вищої освіти, зокрема, грантовій моделі. Було досліджено, як ця модель може забезпечити стале фінансування, сприяти дослідженням та інноваціям, а також забезпечити доступ до якісної освіти в Україні.
Також на семінарі було розглянуто нагальне в сучасному освітньому просторі питання: «Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти та ринку праці», яку представила к.е.н., доцент Алла ОСІПОВА. Доповідач поділилася досвідом участі у проєкті Erasmus+ DEFEP «Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market», висвітлила найкращі практики Європейського Союзу, продемонструвавши, як дистанційна освіта може бути ефективно використана для задоволення сучасних потреб студентів і стекхолдерів.
Загалом науково-дискусійний семінар «Вища економічна освіта: стан, виклики, перспективи» був не просто академічною вправою, а ефективним обговоренням ключових викликів і тенденцій у вищій освіті. Доповіді охоплювали широкий спектр тем, від світового досвіду підготовки здобувачів першого та другого рівнів вищої освіти, докторів філософії до впровадження дистанційної освіти, відображаючи потреби сучасних студентів і ринку праці. Семінар підкреслив важливість адаптації до технологічного прогресу, глобалізації та нових освітніх моделей, наголосивши на необхідності для української вищої освіти відповідати міжнародним стандартам і впроваджувати інноваційні практики для сталого розвитку.
Завідувач кафедри Алла ОСІПОВА