Популяризація принципів академічної доброчесності – запорука підвищення якості освіти
Зміни, які відбуваються в системі вищої освіти, вимагають розробки нових підходів до Навчання та викладання, утвердження чесності та етичних цінностей в освітньому процесі. Стрімкий розвиток технологій значно полегшує процес використання та поширення інформації, але разом з цим зростає ймовірність запозичення, привласнення і використання чужих ідей та думок. Саме тому поглиблення та розширення знань з проблеми академічної доброчесності є дуже актуальним та важливим завданням в процесі здобуття вищої освіти студентами, що навчаються за спеціальністю 051 Економіка.
Забезпечення академічної доброчесності має орієнтуватися на допомогу, інформаційно-просвітницьку та роз’яснювальну роботу. В рамках заходів, спрямованих на популяризацію принципів академічної доброчесності, здобувачі освітнього рівня «бакалавр» пройшли навчання на онлайн-курсі «Академічна доброчесність в університеті», розроблений викладачами Національного університету «Києво-Могилянська академія». Не менш важливим є дотримання цих принципів і викладачами, тому гарант освітньо-професійної програми «Економіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти к.е.н., доцент Людмила Смолій і к.е.н., доцент Алла Ревуцька не залишились осторонь, також успішно завершивши навчання на курсі.
Спікери курсу – Сергій Квіт, директор Центру забезпечення якості освіти НаУКМА та Світлана Чуканова, завідувач сектору Наукової бібліотеки, координатор Американської Бібліотеки ім. В. Китастого. В форматі відеолекцій викладачі дали змогу слухачам отримати відповіді на питання: що таке академічна доброчесність; що таке плагіат; як уникнути плагіату (академічне письмо); якими є передумови створення доброчесного середовища в університеті?
Постійне заохочення студентів до етичної поведінки під час навчальних занять та при самостійній роботі закладає фундамент для довготривалої академічної доброчесності, оскільки лише на засадах відкритості, чесності, прозорості та толерантності може відбуватися продуктивна співпраця та взаємодія всіх учасників освітньо-наукового процесу.
Людмила Смолій, доцент кафедри економіки